Dünya giderek daha fazla birbirine bağlanıyor. Tedarik zinciri yönetiminde lojistiğin önemi bu konuda yadsınamaz. Günümüzün küresel ekonomisinde, şirketler mal ve hizmetlerin müşterilere zamanında teslim edilmesini sağlamak için verimli ve etkili lojistik süreçlerine büyük ölçüde ihtiyaç duymaktadır. Bu blogda, işletmeniz için ihtiyaç duyduğunuz lojistikte nelere dikkat edilmeli unsurunu tartışacağız.
1. Ulaşım
Lojistiğin ilk ve en önemli unsuru taşımacılıktır. Ürünlerinizin A noktasından B noktasına fiziksel olarak taşınmasını içerir. Tedarik zincirinde taşımacılık hava, deniz, kara veya demir yoluyla yapılabilir. Taşıma modunun seçimi önemlidir. Bu hususta maliyet, mesafe ve gönderilen ürünün türü gibi faktörlere bağlı olarak en doğru seçimi yapmalısınız.
2. Depolama
Depolama lojistikte hayati bir rol oynar. Verimli depolama, ürünlerin güvenli bir şekilde depolanmasını ve ihtiyaç duyulduğunda sevkiyat için hazır olmasını sağlar. Mallarının güvenliğini ve uygun şekilde depolanması güvenli ve iklim kontrollü yapılmış depolama tesisleriyle mümkündür.
3. Stok Yönetimi
Stok yönetimi, tüm lojistik işlemleri boyunca ürün akışını izleme ve kontrol etme sürecidir. Müşteri talebini karşılarken depolama maliyetlerini en aza indirmek için doğru miktarda envanter bulundurmayı gerektirir.
4. Gümrük İşlemleri
Uluslararası mal gönderiminde gümrük işlemleri lojistiğin önemli bir unsurudur. Malların gümrükten geçirilmesi ve tüm ilgili düzenlemelere ve yasalara uyulması anlamına gelir. İyi bir lojistik firması, karmaşık gümrük işlemleri sürecine yardımcı olabilecek ve mallarının sorunsuz bir şekilde teslimini sağlayabilecek uzman bir gümrük ekibine sahip olmalıdır.
5. Paketleme ve Etiketleme
Uygun paketleme ve etiketleme, malların güvenli ve verimli bir şekilde taşınması için elzemdir. Paketleme, malları nakliye sırasında hasardan korurken, etiketleme ise paketin içeriği hakkında bilgi sağlar. Ürünlerin hazırlanması ve varış noktasına iyi durumda ulaşmasını sağlamak profesyonel bir ekip ile paketleme ve etiketleme hizmetleri sunabilmesiyle doğru orantılıdır.
6. Takip ve İzleme
E-ticaretin yükselişiyle birlikte müşteriler siparişlerinin gerçek zamanlı olarak izlenmesini beklemektedir. Takip ve izleme, işletmelerin malların tedarik zinciri boyunca hareketini izlemesine ve müşterilere doğru teslimat tahminleri sunmasına olanak tanır. Müşterilerin gönderilerini depodan kapılarına kadar takip etmelerine imkân tanıyan bir takip ve izleme özelliği çok önemlidir.
10. Müşteri Hizmetleri
Lojistikte nelere dikkat edilmeli sorusunun cevabını arayan bir işletmenin belki de en çok üzerinde durması gereken başlık müşteri hizmetleridir. İşletmelerin müşterilerinin sahip olabileceği herhangi bir sorun veya endişeyi ele almak için güvenilir ve duyarlı bir müşteri hizmetlerine sahip olması gerekir.